Ustaw jako domową Dodaj do ulubionych Drukuj Wyślij e-mail

Smiglo dla Tatr

08-04-2006 09:57

śnieg, łajno i pluskwy

W dziewiątym dniu wyprawy awaria sprzętu uniemożliwiła nawiązanie łączności modemowej i przesłanie relacji tekstowej i zdjęć. W zamiał nawiązaliśmy łączność z ekipą za pośrednictwem telefonu satelitarnego.

W załączonym pliku głosowa relacja Ani Czerwińskiej z dnia dziewiątego trekkingu.

Po otrzymaniu relacji tekstowej dołączamy jej treść:

W nocy niespodziewanie spadł śnieg i rano całe Dingboche (4350m n.p.m.) było białe. Po śniadaniu wyruszyliśmy w stronę Dukli. Cały czas szliśmy po śniegu ścieżkami wydeptanymi przez tragarzy. Droga wiodła trawersem aż do Tughla (4600m n.p.m.) i nie czuliśmy zwiększającej się wysokości. Za to od Dukli czekało nas ciężkie podejście, które doprowadziło nas do miejsca poświęconego pamięci ofiar Everestu (memeorials to died on Everest) . Potem tylko godzina i znaleźliśmy się w wiosce Lobuche (4930m n.p.m.), zdecydowanie najbrudniejszej na całym szlaku.

Tylko jeden nowy lodge jest w porządku, reszta to paskudne nory, niestety w jednej z nich mieszkaliśmy. Jednak nie w najgorszej, bo Anka zrobiła taką awanturę jak nasz Szerpa chciał nas umieścić w znanym jej miejscu, gdzie przed Everestem pogryzły ją pluskwy, że szybko znalazło się coś lepszego. Jak ktoś jest wyjątkowo pedantyczny nie polecamy na urlop Lobuche. Szczytem wczoraj było jak właścicielka lodgu, najpierw nałożyła jacze wysuszone łajno do kominka a potem podała nam frytki.

Zobacz również:
Galeria dnia dziewiątego

Do pobrania

ania.mp3 - Dziewiąty dzień wyprawy. Z przyczyn technicznych nie udaje sie przesłać zdjęć i relacji tekstowej. W tym dniu modem satelitarny odmawia posłuszeństwa. Uczestnicy łączą się z centralą w Warszawie za pośrednictwem telefonu satelitarnego. W załączonym pliku mp3 Ania Czerwińska relacjonuje wydarzenia dnia dziewiątego.